2023
C-Bridge: Reconciling CBA and CGE methods for the economic appraisal of investment projects.
Research Programme on Improving the measurement of the indirect effects of investment projects: Specifying and calibrating EIA methods to maximize compatibility with CBA.
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2021
Evaluación socioeconómica del proyecto del tren de Gran Canaria
DESCARGAR | PERSONAL INVESTIGADOR EITT: Betancor Cruz, Ofelia, Campos Méndez, Javier, Eugenio Martín, Juan Luis y Trujillo Castellano, Lourdes.
Is there room for a room-tax in the Canary Islands?
López‐del‐Pino, F., Grisolía, J. M., & Ortúzar, J. D. D. (2021). Is there room for a room‐tax in the Canary Islands?. International Journal of Tourism Research.
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2020
PART III: Cost-benefit analysis of transfers to residents in air transport. (AIReF Project)
This techincal report is the third part of the main results obtained in the project of the Evaluation of the transport infrastructure in Spain and development of a methodology to assess the cost and benefits of transport infrastructure investments.
DESCARGAR | VERSIÓN EN ESPAÑOL | PERSONAL INVESTIGADOR EITT: De Rus Mendoza, Ginés; Socorro Quevedo, M. Pilar y Valido Quintana, Jorge.
PART II: Cost-benefit analysis of railway projects: high-speed lines and suburban lines. (AIRef Project)
This techincal report is the second part of the main results obtained in the project of the Evaluation of the transport infrastructure in Spain and development of a methodology to assess the cost and benefits of transport infrastructure investments.
DESCARGAR | VERSIÓN EN ESPAÑOL | PERSONAL INVESTIGADOR EITT: De Rus Mendoza, Ginés; Socorro Quevedo, M. Pilar y Valido Quintana, Jorge.
PART I: Methodology for the cost-benefit analysis of transport projects and policies. (AIReF Project)
This techincal report is the first part of the main results obtained in the project of the Evaluation of the transport infrastructure in Spain and development of a methodology to assess the cost and benefits of transport infrastructure investments.
DESCARGAR | VERSIÓN EN ESPAÑOL | PERSONAL INVESTIGADOR EITT: De Rus Mendoza, Ginés; Socorro Quevedo, M. Pilar y Valido Quintana, Jorge.
2019
On the Treatment of Foreigners and Foreign-owned Firms in the Cost-benefit Analysis of Transport Projects.
Johansson, P. O., & de Rus, G. (2019). On the Treatment of Foreigners and Foreign-owned Firms in the Cost-benefit Analysis of Transport Projects. Journal of Transport Economics and Policy (JTEP), 53(3), 275-287.
DESCARGAR | PERSONAL INVESTIGADOR EITT: De Rus Mendoza, Ginés y Johansson, Per-Olov.
On the determinants of Airbnb location and its spatial distribution
Eugenio-Martin, J. L., Cazorla-Artiles, J. M., & González-Martel, C. (2019). On the determinants of Airbnb location and its spatial distribution. Tourism Economics, 1354816618825415.
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Pricing and investment in alternative transport infrastructures
de Rus, G., & Socorro, M. P. (2019). Pricing and investment in alternative transport infrastructures. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 119, 96-107
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2018
Tourism Sector Framework Document
Este documento fue preparado por el equipo del proyecto «Marco Sectorial de Turismo del Banco Interamericano de Desarrollo» formado por: Adela Moreda, Sergio Ardila, Denise Levy, Onil Banerjee, Luis Enrique Miranda, Duval Llaguno, Leopoldo Díaz, María Claudia Perazza, Juan Luis Eugenio-Martín y Pedro Martel.
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Evaluación socioeconómica de proyectos de infraestructura de integración regional
En esta nota metodológica se identifican y discuten las principales cuestiones que caracterizan la evaluación, selección y priorización de proyectos multinacionales con efecto sobre la integración regional. Se presentan un marco conceptual y métodos de evaluación cuantitativa con el propósito de entender adecuadamente la naturaleza de los proyectos de infraestructura multinacionales, el marco institucional más apropiado para su formulación y selección, la manera en la que deben adaptarse los análisis coste-beneficio para identificar los beneficios y costes sociales de estos proyectos y, finalmente, los criterios que podrían utilizarse para comparar y repartir, en su caso, dichos beneficios y costes entre los distintos agentes económicos de los países afectados por los proyectos multinacionales.
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